Regulamin

Postanowienia ogólne


1. Niniejszy regulamin [Regulamin] określa zasady korzystania z usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego wykonywanej w trybie przewidzianym w art. 3 pkt 36 rozporządzenia EIDAS oraz zasady korzystania z innych usług oferowanych przez Pocztę Prawniczą Nota [Usługa].

2. Usługa świadczona jest przez Wydawnictwo Kwantum Sp. z o.o. z siedzibą w Sopocie (81-807) przy ulicy 1 Maja 5, zarejestrowaną pod numerem KRS 0000060215, NIP 5842407041, REGON 192073470, o kapitale zakładowym 532 630 PLN, które jest operatorem PP Nota [Operator].

3. Usługa przeznaczona jest dla członków oraz aplikantów korporacji prawniczych [Klient].

4. Do korzystania z Usługi wymagane jest założenie na PP Nota przez Klienta indywidualnej skrzynki służącej do nadawanie i odbierania korespondencji [Konto].

5. Warunkiem korzystania z Usługi jest złożenia przez Klienta wniosku o otwarcie Konta oraz zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja wszystkich jego postanowień.

6. Klikając przycisk „Zarejestruj się”, podmiot wskazany w procesie rejestracji Klient akceptuje Regulamin i zobowiązuje się korzystać z Usługi zgodnie z jego postanowieniami.

7. Z chwilą akceptacji Regulaminu dochodzi do zawarcia prawnie wiążącej umowy pomiędzy Klientem a Operatorem.

8. Operator zastrzega sobie prawo odmowy zawarcia umowy z Klientem bez podania powodu.

9. Klient ma obowiązek utrzymywać swoje dane logowania w tajemnicy.

Usługa

10. Operator w ramach Usługi zapewnia Klientom:

  • usługę rejestrowanego doręczenia elektronicznego realizowaną zgodnie z art. 3 pkt 36 Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 [Rozporządzenie] oraz zgodnie z ustawą „O doręczeniach elektronicznych” (Dz.U. 2020.2320) [Ustawa],
  • indywidualne skrzynki do nadawania i odbierania korespondencji,
  • wystawienia dowodów doręczenia, które zawierają dane przesyłki takie jak nadawcę, adresata, datę nadania oraz datę odbioru,
  • zapewnienie poufności przesyłki poprzez przekazywanie przesyłki w postaci zaszyfrowanej,
  • przechowywanie korespondencji Klienta z zastrzeżeniem, że po wypełnieniu skrzynki powyżej 3 GB za przechowywanie korespondencji powyżej tego limitu może być pobierana opłata,
  • obsługę eksportu zawartości skrzynki.

11. Szczegółowy zakres funkcjonalności Usługi jest określony w cenniku dostępnym na stronie https://pocztaprawnicza.pl

Zasady doręczania

12. Przechowywana w skrzynce korespondencja jest grupowana według spraw prowadzonych przez Klienta.

13. Elektroniczne doręczenia, wzajemne obsługiwane w trybie art. 132 KPC, są wykonywane tylko za zgodą uczestników postępowania. Z tego względu, dla każdej sprawy z osobna, jest wymagane złożenie oświadczenia o elektronicznej obsłudze doręczeń [Oświadczenie o doręczeniach dla danej sprawy].

14. Zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych doręczenie uznaje się za wykonane:

  • po odebraniu korespondencji przez adresata, przy czym za odebranie uznaje się każde działanie adresata posiadającego Skrzynkę, powodujące, że adresat dysponuje dokumentem, który wpłynął do jego Skrzynki, i może zapoznać się z treścią odebranego dokumentu,
  • po upływie 14 dni od dnia wpłynięcia korespondencji na skrzynkę adresata, jeżeli adresat nie odebrał przesyłki przed upływem tego terminu.

15. Po wykonaniu doręczenia Operator wystawia dowód doręczenia.

Wymogi techniczne

16. Do korzystania z Usługi Klient musi posiadać wersję przeglądarki internetowej, akceptującej pliki typu „cookies”.

17. Do składania podpisu elektronicznego bezpośrednio w PP Nota niezbędna jest instalacja wtyczki umożliwiającej obsługę procesu podpisywania [Wtyczka].

18. Wtyczka działa na urządzeniach z aktualnym systemem operacyjnym Windows lub macOS.

Korzystanie z usługi

19. Z chwilą założenia Konta i akceptacji Regulaminu Klient :

  • potwierdza, że dane podane w formularzu rejestracyjnym oraz ustawieniach Konta są zgodne z prawdą oraz zobowiązujesz się do niezwłocznego aktualizowanie tych danych, jeżeli ulegną zmianie,
  • zobowiązuje się postępować zgodnie z postanowieniami Regulaminu, Polityki Prywatności Wydawnictwa Kwantum, a także z innymi dokumentami i instrukcjami wydawanymi przez Wydawnictwo Kwantum w związku ze świadczeniem Usługi (w ich aktualnie obowiązującym brzmieniu),
  • zobowiązuje się korzystać z Usługi jedynie w celach bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową,
  • wyraża zgodę na otrzymywanie wiadomości od Operatora,
  • zobowiązuje się zachować w tajemnicy swoje dane logowania do Konta,
  • wyraża zgodę na elektroniczne doręczania faktur wystawianych przez Operatora za świadczoną Usługę.

20. Z chwilą akceptacji Regulaminu Klient powierza Operatorowi przetwarzanie danych osobowych potrzebnych do świadczenia Usługi. Przetwarzanie odbywa się  na zasadach wskazanych w Umowie Powierzenia Przetwarzania Danych Osobowych, która stanowi integralną część Regulaminu.

Opłaty

21. PP Nota oferuje usługi wykonywanie płatnie oraz usługi wykonywane nieodpłatnie.

22. Szczegółowy wykaz usług wraz z informacja o odpłatności za usługę znajduje się w cenniku dostępnym na stronie https://pocztaprawnicza.pl

23. Opłaty za poszczególne usługi nie będą wyższe od opłat pobieranych za te usługi przez Operatora Wyznaczonego wykonującego swoje usługi w oparciu o ustawę „O doręczeniach elektronicznych”.

24. Klient, który po raz pierwszy uruchomi usługę za którą pobierana jest opłata, zostanie wyraźnie poinformowany o odpłatnym charakterze usługi oraz o wysokości opłaty pobieranej za tę usługę.

25. Do czasu uzyskania przez PP Nota statusu kwalifikowanej usługi doręczenia elektronicznego wszystkie usługi dostępne na platformie Nota będą wykonywane nieodpłatnie.

26. Naliczone opłaty będą rozliczane po zakończeniu każdego miesiąca kalendarzowego poprzez wystawienie faktury VAT, która zostanie przygotowana w formie elektronicznej.

27. Faktura wraz z zestawieniem wykonanych usług, będzie dostępna w zakładce „Płatności” w Koncie Klienta.

28. Zastrzegamy prawo do zmiany wysokości opłat w każdym czasie poprzez publikację nowego cennika na stronie https://pocztaprawnicza.pl

Obsługa Klienta

29. Operator zapewni obsługę Klienta, poprzez email, telefonicznie oraz po zalogowaniu do Konta.

30. Jeżeli Klient zamierza skorzystać z pomocy Działu Pomocy lub złożyć reklamację, powinien w zgłoszeniu podać co najmniej adres e-mail powiązany ze swoim Kontem.

31. Operator jest zobowiązany do udzielenia odpowiedzi w ciągu dwóch dni roboczych.

32. W sprawach szczególnie skomplikowanych zastrzegamy sobie prawo do wydłużenia terminu na udzielenie odpowiedzi.

33. Nie odpowiadamy na anonimowe prośby lub reklamacje.

34. Szczegółowe dane kontaktowe do Działu Pomocy dostępne są na stronie https://pocztaprawnicza.pl

Rozwiązanie umowy i likwidacja Konta

35. Klient może w każdej chwili zrezygnować z korzystania z Usługi.

36. Wypowiedzenie odbywa się z użyciem formularza kontaktowego dostępnego na stronie https://pocztaprawnicza.pl w zakładce kontakt.

37. Warunkiem skutecznego złożenia wypowiedzenia jest odebranie całej, oczekującej na odebranie, korespondencji, która w momencie wypowiedzenia, znajduje się na Skrzynce Klienta.

38. Operator udostępnia funkcję, która umożliwi Klientowi pobranie całej zawartości jego skrzynki.

39. W chwili rozwiązania umowy lub zamknięcia Konta niektóre procesy trwające na Koncie, zaplanowane doręczenia, zebrane dane i inne informacje mogą zostać trwale utracone. Operator nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje bezpośrednio lub pośrednio z tego wynikające.

40. Operator zastrzega sobie prawo wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym, zablokowania Usługi w całości lub części lub odmowy świadczenia Usług, jeśli Klient naruszy postanowienia Regulaminu.  

Polityka prywatności i dane osobowe

41. Operator przetwarza dane osobowe zgodnie z zasadami określonymi w Polityce Prywatności.

Dostępność Usługi

42. Operator zastrzega sobie prawo do przerw w świadczeniu Usługi wynikających z przyczyn technicznych (np. awarie, naprawy, przeglądy, konserwacje, wymiana sprzętu), bez ponoszenia odpowiedzialności z tego tytułu.

43. Zaplanowana przerwa techniczna będzie przeprowadzona w taki sposób, by zminimalizować niedogodności z tym związane.

44. Operator zastrzega sobie również prawo do modyfikowania, dodawania lub usuwania w dowolnym czasie wszelkich dokumentów, informacji, grafik lub innych treści znajdujących się na stronie https://pocztaprawnicza.pl

Niedozwolone praktyki

45. Operator zastrzega sobie prawo (niezależnie od innych uprawnień wynikających z Regulaminu) zablokowania dostępu do całej lub części Usługi, jeżeli uzyskamy informację lub uzasadnione podejrzenie, że działalność Klienta lub treści naruszają przepisy prawa, naszej polityki, niniejszy Regulamin, prawa osób trzecich lub z innego powodu jest niepożądana.

46. Klient nie może używać sprzętu lub oprogramowania mogącego uszkodzić lub zakłócić prawidłowe funkcjonowanie PP Noty, ani służącego do przechwytywania systemu lub danych z PP Noty lub jakiejkolwiek strony internetowej posiadanej lub kontrolowanej przez Wydawnictwo Kwantum.

47. Klient nie może podejmować żadnych działań powodujących nieuzasadnione obciążenie w sieci internetowej lub należącej do Operatora infrastruktury.

48. W wyżej opisanych sytuacjach nie ponosimy odpowiedzialności względem Klienta za podjęte środki.

Treści

49. Klient jest w pełni odpowiedzialny za wszelkie informacje, dane, teksty, grafiki, logo, pliki video, pliki audio lub inne materiały i utwory, które przesyła, załącza, lub w inny sposób udostępnia przy użyciu Usługi.

Odpowiedzialność

5O. Operator nie ponosi odpowiedzialności za utratę dostępu do danych spowodowaną zagubieniem przez Klienta klucza szyfrującego dane przechowywane w jego skrzynce.

51. Klient akceptuje, że Operator oferuje Usługę i stronę internetową „w stanie takim, w jakim się znajdują”.

52. Operator nie ponosi odpowiedzialności za szkody (w tym utratę danych przez Klientów) wywołane:

  • Siłą Wyższą,
  • ingerencją osób trzecich, zwłaszcza w związku z korzystaniem z Konta przez osoby trzecie posługujące się danymi logowania do Konta uzyskanymi od Klienta,
  • wadliwym działaniem czynników zewnętrznych oraz innych systemów (np. sieci telekomunikacyjnych) niezależnych od Operatora,
  • nieprzestrzeganiem przez Klienta postanowień Regulaminu,
  • błędnymi lub niezgodnymi z prawdą danymi Klienta podanymi przy rejestracji.

Postanowienia końcowe

53. Operator może zmienić niniejszy Regulamin lub inny powiązany z nim dokument prawny, przy czym jest zobowiązany powiadomić o planowanych o zmianach na 10 dni przed ich wejściem w życie.

54. Zmiany opisane w punkcie poprzedzającym będą zapowiadane poprzez opublikowanie stosownej informacji oraz zaktualizowanej wersji dokumentu na Koncie Klienta lub na stronie https://pocztaprawnicza.pl

55. Strony ustalają, że wszelkie oświadczenia skierowane do drugiej Strony w trakcie korzystania z Usługi mogą być składane w formie korespondencji elektronicznej, wysyłanej:

  • w przypadku Klienta – na wskazany w formularzu rejestracyjnym adres e-mail,
  • w przypadku Operatora – przy użyciu formularza kontaktowego dostępnego na stronie https://pocztaprawnicza.pl

56. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.

57. Wszelkie spory wynikłe między Operatorem a Klientem zostaną poddane pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego miejscowo właściwego dla siedziby Wydawnictwa Kwantum.

58. Regulamin w niniejszej wersji obowiązuje od dnia 21 kwietnia 2021 roku i jest dostępny na stronie https://pocztaprawnicza.pl