1. Niniejszy regulamin [Regulamin] określa zasady korzystania z usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego wykonywanej w trybie przewidzianym w art. 3 pkt 36 rozporządzenia EIDAS oraz zasady korzystania z innych usług oferowanych przez Pocztę Prawniczą Nota [Usługa].
2. Usługa świadczona jest przez Wydawnictwo Kwantum Sp. z o.o. z siedzibą w Sopocie (81-807) przy ulicy 1 Maja 5, zarejestrowaną pod numerem KRS 0000060215, NIP 5842407041, REGON 192073470, o kapitale zakładowym 532 630 PLN, które jest operatorem PP Nota [Operator].
3. Usługa przeznaczona jest dla członków oraz aplikantów korporacji prawniczych [Klient].
4. Do korzystania z Usługi wymagane jest założenie na PP Nota przez Klienta indywidualnej skrzynki służącej do nadawanie i odbierania korespondencji [Konto].
5. Warunkiem korzystania z Usługi jest złożenia przez Klienta wniosku o otwarcie Konta oraz zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja wszystkich jego postanowień.
6. Klikając przycisk „Zarejestruj się”, podmiot wskazany w procesie rejestracji Klient akceptuje Regulamin i zobowiązuje się korzystać z Usługi zgodnie z jego postanowieniami.
7. Z chwilą akceptacji Regulaminu dochodzi do zawarcia prawnie wiążącej umowy pomiędzy Klientem a Operatorem.
8. Operator zastrzega sobie prawo odmowy zawarcia umowy z Klientem bez podania powodu.
9. Klient ma obowiązek utrzymywać swoje dane logowania w tajemnicy.
10. Operator w ramach Usługi zapewnia Klientom:
11. Szczegółowy zakres funkcjonalności Usługi jest określony w cenniku dostępnym na stronie https://pocztaprawnicza.pl
12. Przechowywana w skrzynce korespondencja jest grupowana według spraw prowadzonych przez Klienta.
13. Elektroniczne doręczenia, wzajemne obsługiwane w trybie art. 132 KPC, są wykonywane tylko za zgodą uczestników postępowania. Z tego względu, dla każdej sprawy z osobna, jest wymagane złożenie oświadczenia o elektronicznej obsłudze doręczeń [Oświadczenie o doręczeniach dla danej sprawy].
14. Zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych doręczenie uznaje się za wykonane:
15. Po wykonaniu doręczenia Operator wystawia dowód doręczenia.
16. Do korzystania z Usługi Klient musi posiadać wersję przeglądarki internetowej, akceptującej pliki typu „cookies”.
17. Do składania podpisu elektronicznego bezpośrednio w PP Nota niezbędna jest instalacja wtyczki umożliwiającej obsługę procesu podpisywania [Wtyczka].
18. Wtyczka działa na urządzeniach z aktualnym systemem operacyjnym Windows lub macOS.
19. Z chwilą założenia Konta i akceptacji Regulaminu Klient :
20. Z chwilą akceptacji Regulaminu Klient powierza Operatorowi przetwarzanie danych osobowych potrzebnych do świadczenia Usługi. Przetwarzanie odbywa się na zasadach wskazanych w Umowie Powierzenia Przetwarzania Danych Osobowych, która stanowi integralną część Regulaminu.
21. PP Nota oferuje usługi wykonywanie płatnie oraz usługi wykonywane nieodpłatnie.
22. Szczegółowy wykaz usług wraz z informacja o odpłatności za usługę znajduje się w cenniku dostępnym na stronie https://pocztaprawnicza.pl
23. Opłaty za poszczególne usługi nie będą wyższe od opłat pobieranych za te usługi przez Operatora Wyznaczonego wykonującego swoje usługi w oparciu o ustawę „O doręczeniach elektronicznych”.
24. Klient, który po raz pierwszy uruchomi usługę za którą pobierana jest opłata, zostanie wyraźnie poinformowany o odpłatnym charakterze usługi oraz o wysokości opłaty pobieranej za tę usługę.
25. Do czasu uzyskania przez PP Nota statusu kwalifikowanej usługi doręczenia elektronicznego wszystkie usługi dostępne na platformie Nota będą wykonywane nieodpłatnie.
26. Naliczone opłaty będą rozliczane po zakończeniu każdego miesiąca kalendarzowego poprzez wystawienie faktury VAT, która zostanie przygotowana w formie elektronicznej.
27. Faktura wraz z zestawieniem wykonanych usług, będzie dostępna w zakładce „Płatności” w Koncie Klienta.
28. Zastrzegamy prawo do zmiany wysokości opłat w każdym czasie poprzez publikację nowego cennika na stronie https://pocztaprawnicza.pl
29. Operator zapewni obsługę Klienta, poprzez email, telefonicznie oraz po zalogowaniu do Konta.
30. Jeżeli Klient zamierza skorzystać z pomocy Działu Pomocy lub złożyć reklamację, powinien w zgłoszeniu podać co najmniej adres e-mail powiązany ze swoim Kontem.
31. Operator jest zobowiązany do udzielenia odpowiedzi w ciągu dwóch dni roboczych.
32. W sprawach szczególnie skomplikowanych zastrzegamy sobie prawo do wydłużenia terminu na udzielenie odpowiedzi.
33. Nie odpowiadamy na anonimowe prośby lub reklamacje.
34. Szczegółowe dane kontaktowe do Działu Pomocy dostępne są na stronie https://pocztaprawnicza.pl
35. Klient może w każdej chwili zrezygnować z korzystania z Usługi.
36. Wypowiedzenie odbywa się z użyciem formularza kontaktowego dostępnego na stronie https://pocztaprawnicza.pl w zakładce kontakt.
37. Warunkiem skutecznego złożenia wypowiedzenia jest odebranie całej, oczekującej na odebranie, korespondencji, która w momencie wypowiedzenia, znajduje się na Skrzynce Klienta.
38. Operator udostępnia funkcję, która umożliwi Klientowi pobranie całej zawartości jego skrzynki.
39. W chwili rozwiązania umowy lub zamknięcia Konta niektóre procesy trwające na Koncie, zaplanowane doręczenia, zebrane dane i inne informacje mogą zostać trwale utracone. Operator nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje bezpośrednio lub pośrednio z tego wynikające.
40. Operator zastrzega sobie prawo wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym, zablokowania Usługi w całości lub części lub odmowy świadczenia Usług, jeśli Klient naruszy postanowienia Regulaminu.
41. Operator przetwarza dane osobowe zgodnie z zasadami określonymi w Polityce Prywatności.
42. Operator zastrzega sobie prawo do przerw w świadczeniu Usługi wynikających z przyczyn technicznych (np. awarie, naprawy, przeglądy, konserwacje, wymiana sprzętu), bez ponoszenia odpowiedzialności z tego tytułu.
43. Zaplanowana przerwa techniczna będzie przeprowadzona w taki sposób, by zminimalizować niedogodności z tym związane.
44. Operator zastrzega sobie również prawo do modyfikowania, dodawania lub usuwania w dowolnym czasie wszelkich dokumentów, informacji, grafik lub innych treści znajdujących się na stronie https://pocztaprawnicza.pl
45. Operator zastrzega sobie prawo (niezależnie od innych uprawnień wynikających z Regulaminu) zablokowania dostępu do całej lub części Usługi, jeżeli uzyskamy informację lub uzasadnione podejrzenie, że działalność Klienta lub treści naruszają przepisy prawa, naszej polityki, niniejszy Regulamin, prawa osób trzecich lub z innego powodu jest niepożądana.
46. Klient nie może używać sprzętu lub oprogramowania mogącego uszkodzić lub zakłócić prawidłowe funkcjonowanie PP Noty, ani służącego do przechwytywania systemu lub danych z PP Noty lub jakiejkolwiek strony internetowej posiadanej lub kontrolowanej przez Wydawnictwo Kwantum.
47. Klient nie może podejmować żadnych działań powodujących nieuzasadnione obciążenie w sieci internetowej lub należącej do Operatora infrastruktury.
48. W wyżej opisanych sytuacjach nie ponosimy odpowiedzialności względem Klienta za podjęte środki.
49. Klient jest w pełni odpowiedzialny za wszelkie informacje, dane, teksty, grafiki, logo, pliki video, pliki audio lub inne materiały i utwory, które przesyła, załącza, lub w inny sposób udostępnia przy użyciu Usługi.
5O. Operator nie ponosi odpowiedzialności za utratę dostępu do danych spowodowaną zagubieniem przez Klienta klucza szyfrującego dane przechowywane w jego skrzynce.
51. Klient akceptuje, że Operator oferuje Usługę i stronę internetową „w stanie takim, w jakim się znajdują”.
52. Operator nie ponosi odpowiedzialności za szkody (w tym utratę danych przez Klientów) wywołane:
53. Operator może zmienić niniejszy Regulamin lub inny powiązany z nim dokument prawny, przy czym jest zobowiązany powiadomić o planowanych o zmianach na 10 dni przed ich wejściem w życie.
54. Zmiany opisane w punkcie poprzedzającym będą zapowiadane poprzez opublikowanie stosownej informacji oraz zaktualizowanej wersji dokumentu na Koncie Klienta lub na stronie https://pocztaprawnicza.pl
55. Strony ustalają, że wszelkie oświadczenia skierowane do drugiej Strony w trakcie korzystania z Usługi mogą być składane w formie korespondencji elektronicznej, wysyłanej:
56. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
57. Wszelkie spory wynikłe między Operatorem a Klientem zostaną poddane pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego miejscowo właściwego dla siedziby Wydawnictwa Kwantum.
58. Regulamin w niniejszej wersji obowiązuje od dnia 21 kwietnia 2021 roku i jest dostępny na stronie https://pocztaprawnicza.pl